Kwaliteit betekent “hoedanigheid” of, meer toegespitst, “eigenschap”: het woord is in die betekenissen ontleend aan het Latijnse qualitas.
Een definitie van kwaliteit is: het geheel van eigenschappen van een object, waarbij een object een ding, activiteit, persoon of concept kan zijn. Het begrip wordt daarnaast gebruikt in de betekenis “goede hoedanigheid of eigenschap” of “deugdelijkheid”.
U wilt tevreden afnemers of klanten. U wilt uw producten continu verbeteren. U bent bereid kritisch naar uw organisatie of diensten te kijken. Dan is het goed om actief te werken aan het waarborgen van kwaliteit.
Op deze pagina vindt u een aantal uitgangspunten en methodieken hoe u kunt werken aan kwaliteit in uw organisatie. Zoals:
* De lerende organisatie, uitgangspunt voor een organisaties die zichzelf continu willen verbeteren
* Organiseren van kwaliteitszorg volgens de Deming-circle, hoe kwaliteit te verbeteren met behulp van een cyclisch evaluatiesysteem
* Formuleren van doelen en resultaten, over focus aanbrengen binnen een project
Wij kunnen u helpen met het realiseren van een cyclisch evaluatiesysteem, of met het implementeren van resultaten binnen uw organisatie. Ook kunnen wij u adviseren hoe u gericht kunt werken aan de kwaliteit van uw aanbod.
Wilt u meer weten? Neem gerust contact op.